Akademia Bezpiecznego Puchatka

Akademia Bezpiecznego Puchatka


 

Od listopada startuje

Akademii Bezpiecznego Puchatka

w Przedszkolu Niepublicznym Ekoludki

Aby pomóc maluchom uniknąć różnego rodzaju zagrożeń, już po raz ósmy Puchatek organizuje dla klas I i przedszkoli program "Akademia Bezpiecznego Puchatka". Celem Puchatkowego programu jest uczenie dzieci bezpiecznych zachowań nie tylko na drodze, ale i w innych sferach ich aktywności: w domu, w szkole, w przedszkolu czy w czasie zabawy.

W ramach programu przygotowaliśmy dla Państwa materiały edukacyjne, aby uwrażliwić dzieci i ich rodziców na najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem. Szkoły, przedszkola które zgłoszą się do programu, otrzymają bezpłatne materiały edukacyjne do wykorzystania w czasie zajęć (scenariusze lekcyjne, materiały ilistracyjne i dydaktyczne oraz film edukacyjny o tematyce bezpieczeństwa). Dodatkowo, dla wszystkich dzieci przygotowaliśmy specjalne książeczki edukacyjne z ćwiczeniami i zabawami, dzięki którym dzieci będą mogły utrwalać zdobytą w szkole wiedzę oraz cennymi, praktycznymi poradami dla Rodziców. Szkoła otrzymuje też unikalny certyfikat. Udział w programie i wszelkie materiały edukacyjne są bezpłatne.

Co polscy Przedszkolaki wiedzą o bezpieczeństwie?

Startuje ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie

Już po raz czwarty Pierwszoklasiści oraz przedszkolaki z całej Polski wezmą udział w Ogólnopolskim Teście Wiedzy o Bezpieczeństwie. Od 8 grudnia najmłodsi uczniowie szkół podstawowych zmierzą się z pytaniami dotyczącymi bezpieczeństwa w różnych sytuacjach, z którymi dzieci mogą spotkać się na co dzień. To pierwsza w Polsce inicjatywa sprawdzająca na tak ogromną skalę wiedzę maluchów w zakresie bezpieczeństwa. Test realizowany jest w ramach VII edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, organizowanego przez firmę Maspex, we współpracy z Biurem Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Akcja uzyskała patronat honorowy Komendanta Głównego Policji oraz wszystkich Kuratoriów Oświaty w Polsce. Tylko w tym roku, do "Klubu Bezpiecznego Puchatka” dołączyło ponad 300 000 Pierwszoklasistów z blisko 8000 szkół podstawowych w całej Polsce.

W ramach Testu, pierwszoklasiści odpowiedzą na 15 pytań dotyczących bezpieczeństwa, udostępnionych online na stronie internetowej www.akademiapuchatka.pl/nauczyciele. Pytania mają formę pisemną oraz obrazkową. Do każdego z nich przygotowano trzy warianty odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Głównym celem Ogólnopolskiego Testu Wiedzy o Bezpieczeństwie jest podsumowanie, utrwalenie i sprawdzenie wiedzy, dotyczącej bezpieczeństwa w każdej sytuacji, z jaką maluch może się spotkać. Dzieci zdobywały tę wiedzę na zajęciach, organizowanych w szkołach podstawowych, które przystąpiły do „Akademii Bezpiecznego Puchatka”.

Ogólnopolski Test Wiedzy o Bezpieczeństwie z pierwszoklasistami i przedszkolakami mogą rozwiązywać także rodzice i opiekunowie. Aby wziąć w nim udział wystarczy między 8 a 15 grudnia odwiedzić stronę internetową www.akademiapuchatka.pl/nauczyciele i wypełnić krótki formularz. Do rozwiązywania Testu zachęcamy wszystkich, dla których bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem. Po zakończeniu sprawdzianu, każdy uczestnik otrzymuje informację, jaki wynik uzyskał, może także zweryfikować, gdzie i dlaczego popełnił błąd oraz jaka jest poprawna odpowiedź na dane pytanie.

Głównym celem Ogólnopolskiego Testu Wiedzy o Bezpieczeństwie jest podsumowanie, utrwalenie i sprawdzenie wiedzy, dotyczącej bezpieczeństwa w każdej sytuacji, z jaką maluch może się spotkać. Dzieci zdobywały tę wiedzę na zajęciach, organizowanych w szkołach podstawowych, które przystąpiły do „Akademii Bezpiecznego Puchatka”. Najmłodsi uczniowie i nauczyciele w całej Polsce już od kilku tygodni aktywnie przygotowywali się do udziału w Teście. Już dzisiaj mocno trzymamy kciuki za wszystkich Pierwszoklasistów!

 

 

 

 

 

Ekoludkowy świat odkrywców

 

Znalezione obrazy dla zapytania bracia montgolfier - balon na ogrzane powietrze

Wynalazcy na wrzesień: Bracia Montgolfier – wynaleźli balon na ogrzane powietrze

Ekoludkowy świat odkrywców I. Wrzesień - powietrze

1.  Suchy ręcznik pod wodą

Pomoce:

- ręcznik papierowy,

- miska z wodą,

- przezroczysty plastikowy kubek,

Przebieg eksperymentu:

a) Do plastikowego kubka wkładamy papierowy ręcznik. Powoli wkładamy kubek, odwrócony dnem do góry, do miski z wodą tak żeby dotykał dna. Następnie wyciągamy i sprawdzamy czy ręcznik papierowy jest suchy.

Wnioski: Ręcznik papierowy jest suchy, ponieważ powietrze w nim się znajdujące nie miało ujścia, a dla wody nie było miejsca.

b) W tym samym kubku z ręcznikiem robimy na dnie dziurkę. Powoli wkładamy kubek, odwrócony dnem do góry, do miski z wodą tak żeby dotykał dna. Następnie wyciągamy i sprawdzamy czy ręcznik papierowy jest mokry.

Wnioski: Ręcznik papierowy jest mokry ponieważ, powietrze uciekło przez otwór, a jego miejsce zastąpiła woda.

 

2. Pompowanie balona:

Pomoce:

- szklana butelka,

- balon,

- słoik z gorącą wodą,

Przebieg eksperymentu:

Na szklaną butelkę nakładamy balonik. Następnie wkładamy ją do słoika z gorącą wodą. Po chwili obserwujemy jak balonik się pompuje.

Wnioski: Pod wpływem wysokiej temperatury, powietrze w środku butelki zwiększa swoją temperaturę. Zaczyna unosić się do góry (ciepłe powietrze jest lżejsze od zimnego) i automatycznie pompuje balonik.

 

 

3. Lewitujący balon

Pomoce:

- suszarka,

- balon,

Przebieg eksperymentu:

Napompowany balonik ustawiamy nad włączoną suszarką z ciepłym powietrzem. Gdy balonik będzie się unosił w jednym miejscu, ustawiamy dłoń nad balonikiem. Powoli opuszczamy dłoń i obserwujemy jak balom pod wpływem powietrza znajdującego się między dłonią a balonikiem powoduje, że się obniża.

Wnioski: Balonik unosi się za pomocą ciepłego powietrza. Pod dłonią, która powoduje obniżenie się balonika, jest powietrze o mniejszej temperaturze niż powietrze z suszarki. Dzięki temu możemy obniżać latający balonik nie dotykając go.

 

4. Popcornowe szaleństwo

Pomoce:

- maszyna do popcornu na ciepłe powietrze,

- kukurydza do prażenia,

- miski na uprażony popcorn,

Przebieg eksperymentu:

Maszynę do popcornu włączamy do prądu. Czekamy, aż się nagrzeje. Wsypujemy ziarna. Obserwujemy jak ciepłe powietrze powoduje, że ziarna popcornu poruszają się po osi koła w naszej maszynie. Po chwili widzimy zmiany ziaren, aż do uprażenia popcornu.

Wnioski: Pod wpływem wirującego po osi koła gorącego powietrza ziarna popcornu uprażyły się.

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania pierwszy telefon bell

wynalazcy na październik: Alexander Graham Bell – wynalazł telefon

 

II. Październik – akustyka (dźwięki)

1 . Muzyka ze szklanki

Pomoce:

- 4 kieliszki do wina,

- woda,

Przebieg eksperymentu:

Do każdego kieliszka wlewamy różną ilość wody. Następnie mokrym palcem wykonujemy koliste ruchy po ścianach kieliszka. Po chwili słyszymy dźwięki (muzykę) wydobywającą się z kielicha. Im więcej wody tym dźwięk jest niższy i odwrotnie.

Wnioski: Pod wpływem potarć mokrym palcem o ściankę kieliszka słyszymy wydobywające się dźwięki. Ton dźwięku zależy od ilości wody w kieliszku.

 

2. Skaczące ziarenka

Pomoce:

- metalowa miska,

- folia spożywcza,

- gumka recepturka,

- ziarna kaszy kuskus

- bębenek (instrument muzyczny)

Przebieg eksperymentu:

Na metalową miskę naciągamy folię spożywczą. Przyczepiamy ją gumką recepturką tak, aby podczas eksperymentu dobrze się trzymała. Na folii rozsypujemy ziarna kaszy. Przykładamy do przygotowanej miski bębenek w odległości ok. 10 cm i zaczynamy grać na nim. Zaczynając cicho a kończąc coraz głośniej. Podczas grania na instrumencie cały czas obserwujemy kaszę. Gdy dźwięk będzie dostatecznie głośny ziarenka zaczną podskakiwać.

Wnioski: Powstały dźwięk z bębenka odbija się od naciągniętej folii na misce, powodując przy tym jej ruchy. Efektem tego zjawiska jest „podskakiwanie” ziarenek w rytm granych dźwięków.

 

3. Grające pudełka

Pomoce:

- 2 metalowe pojemniki w kształcie walca o długości ok. 20cm,

- woda,

- ręcznik papierowy,

- ziarna kaszy gryczanej,

- koraliki (większego rozmiaru)

- drewniane klokci,

- 2 gumki recepturki,

- bibuła,

- drewniany grubszy patyk lub metalowa łyżeczka,

Przebieg eksperymentu:

Do jednego metalowego pojemnika wlewamy wodę, drugi zostawiamy pusty. Każdy z nich przykrywamy bibułą, którą umacniamy gumką recepturką tak, aby nie spadła. Pojemniki stawiamy na płaskiej powierzchni i po kolei uderzamy łyżeczką w bok pojemnika. Dźwięki uderzeń różnią się. Zadaniem dzieci jest usłyszenie owej różnicy.

Następnie do pierwszego pojemnika wsypujemy klocki, do drugiego – koraliki. Następnie przykrywamy je bibułą. Tak jak w pierwszym przypadku uderzamy łyżeczką w bok pojemnika i nasłuchujemy różnicę dźwięków. Do pojemników możemy wsypywać różne przedmioty – ważne jest, aby słyszalna była różnica w wysokości dźwięków.

 

Wnioski: Dźwięk w metalowych pojemnikach rozchodzi się z różną prędkością, w zależności od materiału, jaki się w nich znajduje, dla tego słyszalne są różne tony dźwięków.

 

4. Hałas gasi ogień.

Pomoce:

- podgrzewacze lub świeczki,

- głośniki od wierzy,

- muzyka z dużą ilością basów.

 

Przebieg eksperymentu:

Zapalone świeczki lub podgrzewacze ustawiamy jeden za drugim przed głośnikiem. Puszczamy bardzo głośno muzykę. Obserwujemy jak ogień pod wpływem fal dźwiękowych gaśnie.

 

Wnioski: Powstałe fale dźwiękowe powodują podmuch powietrza, który gasi zapalone świeczki.

Znalezione obrazy dla zapytania zdmuchnięcie świeczki

 

 

 

 

 

 

Święty Hubert - Patron Myśliwych

Myśliwy w przedszkolu

3 listopada 2016 r.

Hubertus

 

Święty Hubert - Patron Myśliwych

 

Czy lasom potrzebni są myśliwi?" Na takie pytanie próbowały odpowiedzieć dzieci w Przedszkolu Niepublicznym Ekoludki we Wrześnicy. W dniu 3 listopada 2016 roku Przedszkole odwiedził niezwykły gość, był to myśliwy z Koła Łowieckiego "Bielik” Pan Adam Morka. Dzieci z niecierpliwością czekały na gościa, zerkając raz po raz w stronę drzwi-jakież było ich zdumienie, gdy ich oczom ukazał się widok pięknie ubranego myśliwego wraz z ekwipunkiem. Przedszkolaki poznały piękną legendę o św. Hubercie, mogły obejrzeć strój do codziennych polowań. Poznały także sygnały myśliwskie- mogły same nawet spróbować swoich sił na sygnałówce. Ale najważniejsze poznały bliżej rolę myśliwego w życiu lasu. Dzięki opowiadaniom mogły dowiedzieć się w jaki sposób myśliwi dokarmiają zwierzęta, co jest przysmakiem dzików, saren, bażantów ale i jak należy zachowywać się w lesie gdy znajdą małe lub chore zwierzątka. Mogły dotknąć skóry sarny, dzika, lisa. Zobaczyły niektóre trofea myśliwskie; poroże kozła, fajki i szable odyńca. Spotkanie to pozwoliło dzieciom znaleźć odpowiedź na wcześniej postawione pytanie ”Czy lasom potrzebni są myśliwi". Wszystkie dzieci odpowiedziały że tak bo kochają zwierzęta i się o nie troszczą, pomagają im przetrwać zimę. Na koniec dzieci przekazały Panu Myśliwemu podziękowania

 

Zorganizowanie takiej wizyty u przedszkolaków okazało się dużym sukcesem, gdyż dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały myśliwskich opowieści i niechętnie się żegnały ze swoimi gośćmi pozdrowieniem myśliwskim

 

"Darz Bór.”

 

 

 

 


 

 

Bohater Tygodnia

Projekt Bohater Tygodnia

Przedszkole Niepubliczne Ekoludki

Bohater Tygodnia

ma zaszczyt poinformować że od 14 listopada 2016 r. rozpocznie się realizacja zajęć , których celem jest:

 

  • poznanie dziecka w grupie, jego zainteresowań i rodziny,

  • zwrócenie uwagi na każdego przedszkolak z osobna,

  • możliwość bliższego poznania się dzieci,

  • zintegrowanie środowiska rodzinnego i przedszkolnego,

  • tworzenie postaw prospołecznych ( dzieci uczą się szanować ludzi i ich zwyczaje, zainteresowania, uczą się dzielenie zabawkami oraz cierpliwości poprzez czekanie na swoją kolej).

 

Pod koniec każdego tygodnia nauczyciel rozdaje rodzicom przykładowe materiały do przygotowania wspólnie z dzieckiem w domu. Przedszkolak ten przez cały tydzień pełni rolę BOHATERA TYGODNIA

Zdrowo jemy, więcej wiemy

Program „Zdrowo jemy, więcej wiemy”

Zdrowo jemy, więcej wiemy

 

Pragniemy poinformować Rodziców, iż pierwszy etap programu

Zdrowo jemy, więcej wiemy” został zrealizowany

przez wszystkie grupy przedszkolne.

Etap ten został zamknięty raportem przygotowanym przez wychowawczynie i przyjętym przez organizatorów projektu.

 

Wielkie Gratulacje Dzieciaki !

 

 

11 Listopada

 

11 Listopada

 

 

10.11.2016r. w naszym przedszkolu obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości. Dzieci tego dnia przyszły do przedszkola ubrane na galowo. Specjalnie na tę uroczystość wykonaliśmy kotyliony w barwach narodowych. Występ rozpoczęła grupa Elfy witając zaproszonych gości. Następnie po odśpiewaniu Hymnu Państwowego, każda grupa przedstawiła program słowno – muzyczny. Elfy, Skrzaty, Krasnoludki recytowały wiersze, w których opowiedziały krótko historię Polski. Zaśpiewały i zatańczyły pieśń patriotyczną pt. „Przybyli ułani pod okienko” oraz „Pierwsza kadrowa”. Słowem i piosenką oddały szacunek symbolom narodowym. Na zakończenie pani dyrektor podziękowała rodzicom za przybycie i dzieciom za występ, podkreśliła również znaczenie wychowania patriotycznego.

Dzień Niepodległości stał się bardzo radosnym dniem w naszym przedszkolu i mamy nadzieję, że zapadnie on w pamięci naszych „Małych Polaków”. Pozwoli też na przekazanie tej cząstki historii innym dzieciom. Dzięki udziałowi w tego typu uroczystościach nasze maluchy uczą się patriotyzmu, kształtują pozytywne postawy i uczucia patriotyczne.

Dzień otwarty KRASNOLUDKI

 

SPRAWOZDANIE Z DNIA OTWARTEGO W GRUPIE „KRASNOLUDKI”

BAJKI, BAŚNIE, KTÓRE ZNAMY”

 

Znalezione obrazy dla zapytania postaci z bajek obrazki

 

 

07.11.2016r. w Przedszkolu Niepublicznym „Ekoludki” w grupie „Krasnoludków” odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców. Zostały zorganizowane z okazji Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek. Ten dzień był okazją, aby przypomnieć sobie naszych ulubionych bajkowych bohaterów, którzy są nieodzownym elementem dzieciństwa.

Bawią, uczą, pomagają poznać prawdę o świecie i życiu, oswajają dziecięce lęki. Czasem stanowią wzór do naśladowania, a czasem pomagają dzieciom rozpoznać zło.

Tego dnia na przedszkolaków i rodziców czekało niemało atrakcji. Na zajęciach dzieci poznały zasady korzystania z książek, odgadywały tytuły bajek po przeczytanym fragmencie, rozpoznawały postaci na podstawie charakterystycznych rekwizytów, układały puzzle przedstawiające postacie z bajek, oddzielały groch od klocków. Wspólnie z rodzicami zatańczyli taniec „Krasnoludki” oraz na zakończenie zajęć wykonały w grupach pracę plastyczną, pt: „Moja ulubiona postać z bajek”. Krasnoludki za wspaniałą pracę na zajęciach otrzymały upominki w postaci bajkowych masek.

  Spotkanie z bajkowymi postaciami odbyło się w radosnej, pełnej uśmiechów atmosferze i z pewnością na długo pozostanie w pamięci przedszkolaków.

Przyrodnicze Cudaki - rozstrzygnięcie

Rozstrzygnięcie konkursu

Przyrodnicze Cudaki

8 listopad 2016 r.

Przyrodnicze Cudaki - rozstrzygnięcie

 

 

 

 

 

 

 

W październiku w naszym przedszkolu zorganizowano konkurs

pt. „Przyrodnicze Cudaki”,

którego tematem było wykonanie pracy przestrzenno – technicznej z warzyw, owoców i darów jesieni.

Na konkurs wpłynęło 35 prac plastycznych, na bardzo wysokim poziomie artystycznym.

Wszystkie prace zostały nagrodzone dyplomem i upominkiem od Rady Rodziców.

Jesienny bal

Jesienny bal Jesienny Bal

 

14 listopada 2016 r. pan animator zawołała: zapraszamy, zapraszamy, wszyscy na zabawę czekamy! 

Zaczynamy bal nad bale-wszyscy bawią się doskonale.

Po tych słowach muzyka wypełniła sale i rozpoczął się Jesienny Bal.

Na wstępie prowadzący dyskretnie wypytał przedszkolaków co wiedzą na temat jesieni a potem zaprosił do wspólnej zabawy.

Wszystkie grupy uczestniczyły w zabawach ruchowych i tanecznych.

Wielką niespodzianką okazała się zabawa w zajączki i wilka.
Muzyka wciąż radośnie grała i wszystkich przedszkolaków do tańca porwała.

Poranek w naszym przedszkolu upłynął bardzo szybko i wesoło.

Przy okazji wykonano dzieciom Jesienne Zdjęcia w stroju ogrodnika.

POZDRAWIAMY

 

 

Zajęcia otwarte - Elfy

Zajęcia otwarte w grupie Elfy

 

Zajęcia otwarte - Elfy

 

16 listopada 2016 r. w grupie Elfy odbyły się zajęcia otwarte dla Rodziców. Tematem przewodnim zajęć był „Mój dom”. Dzieci już od rana oczekiwały na przybycie swoich najbliższych. Miło nam było gościć także babcie, które przybyły i dzielnie wspierały swoje wnuczęta. Po krótkim powitaniu wychowawczyni zadała dzieciom zagadkę, która wprowadziła je w temat. Elfy wysłuchały wiersza pt. „Mały domek”, a następnie pięknie wypowiadały się o swoich domach, o cieple i miłości, jaka w nich panuje. Bawiły się wesoło przy muzyce naśladując ruchy wychowawczyni. Podczas zajęć dzieci poznały literkę D,d małą i wielką, drukowaną i pisaną. Dzieliły wyrazy na sylaby i głoski, w rozsypance literowej szukały poznanej litery, pisały ją po śladzie oraz samodzielnie.  Na zakończenie wykonały pracę plastyczną „Bajkowy dom”, którą stworzyły z kolorowego papieru. Wszystkie dzieci zostały nagrodzone drobnym upominkiem.

Spotkanie odbyło się w miłej atmosferze. Dziękujemy rodzicom i babciom za przybycie i aktywne uczestnictwo w zajęciach. Rodzice podczas pobytu w przedszkolu mogli przekonać się jak świetnie radzą sobie ich pociechy. Piękne prace dzieci zostały zaprezentowane w galerii, aby Ci, którzy nie byli razem z nami,  mogli cieszyć się umiejętnościami i talentami swoich pociech.

Super Przedszskolaki!

 

Zęby Małego Dziecka

Przedszkole Niepubliczne Ekoludki

Projekt edukacyjny Zęby Małego Dziecka zrealizowany

24.11.2016 r.

Zęby Małego Dziecka

Projekt „Edukacja, promocja i profilaktyka w kierunku zdrowia jamy ustnej skierowana do małych dzieci, ich rodziców, opiekunów i wychowawców” jest inicjatywą współfinansowaną w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy z nowymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej oraz ze środków Ministerstwa Zdrowia.

Swoim zasięgiem obejmuje teren całego kraju, a działania podejmowane są w Partnerstwie z Uczelniami Medycznymi i szpitalami. Udział w Projekcie jest bezpłatny.

Celem głównym Projektu jest ograniczenie występowania i nasilenia choroby próchnicowej zębów oraz poprawę stanu jamy ustnej i ogólnego stanu zdrowia populacji dzieci w wieku 0-6 lat. Cel ten zostanie osiągnięty w szczególności poprzez nauczanie zasad prawidłowego szczotkowania zębów wraz z instruktażem u dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat), a także edukację prozdrowotną i promocję zdrowia jamy ustnej skierowaną zarówno do przedszkolaków, jak i obejmującą informację skierowaną do ich rodziców/opiekunów i nauczycieli.

W ramach Projektu zrealizowano :
a. zajęcia edukacyjne dla dzieci
b. szkolenia dla nauczycieli i wychowawców

Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć!

Życzymy udanej przygody z zającem Pampisiem.

 


 

 

Przegląd Tańca Ludowego

Przegląd Tańca Ludowego Kukułeczka dla Przedszkoli

rozstrzygnięty !

Przegląd Tańca Ludowego

Propagowanie kultury ludowej wśród dzieci w wieku przedszkolnym to jeden z elementów edukacji, który wspomaga rozwój uzdolnień i wrażliwości muzycznej. Konkurs organizowaliśmy po raz pierwszy, mamy nadzieje, że uroczystość spodobała się uczestnikom i zgromadzonym gościom.

Szczególne podziękowania należą się zespołowi Pieśni i Tańca „Pomorzacy”, który uświetnił program artystyczny naszego przeglądu. Zespół przyjechał do nas z gminy Ustka, zaprezentował tańce: Polonez, Polka, Krakowiak, Kujawiak oraz kilka utworów chóralnych o tematyce ludowej.

Uroczystość uświetniły dwa regionalne zespoły pieśni „Wrześniczanki” z Wrześnicy i „Wrzosy” z Warszkowa.

Całość przeglądu oceniała komisja w składzie:

Przewodnicząca- Anna Zielińska- Marciniak

Członek- Iwona Duszyńska

Członek- Bożena Śpiechowicz

Mamy zaszczyt poinformować o wynikach Przeglądu Tańca Ludowego Kukułeczka dla Przedszkoli:

Laureat I miejsca- Ognisko Przedszkolne Pajacyki z Warszkowa w tańcu Polka

Laureat II miejsca- Przedszkole nr 4 im. Krasnala Hałabały w Sławnie w tańcu Krakowiak

Laureat III miejsca- Przedszkole Gminne w Gwiazdowie filia Sławsko w tańcu Polonez

Laureat III miejsca- Przedszkole Niepubliczne Ekoludki z Wrześnicy w tańcu Krakowiak

Podczas każdego tańca,

któremu oddajemy się z radością,

umysł traci swoją zdolność kontroli,

a ciałem zaczyna kierować serce.

(Paulo Coelho)

Przedszkole Niepubliczne Ekoludki serdecznie dziękuje wszystkim za wsparcie, ofiarowaną pomoc i życzliwość.

 

 

 

Dzień Pluszowego Misia

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada 2016 r.

Miś- on zawsze cię wysłucha.

Dzień Pluszowego Misia

Duże, małe, kolorowe, puchate i mięciutkie. Pluszowe misie opanowały Przedszkole Niepubliczne Ekoludki. „Przybyły”ze swoimi małymi właścicielami, aby bawić się, świętować i uczyć.

25.11.2016 r.. przedszkolaki z grup: Elfy, Skrzaty i Krasnoludki uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem – Misiem. Przybyły misie małe, średnie i bardzo duże, białe brązowe, zielone itd. A każdy był piękny i wyjątkowy.

Uroczysty dzień rozpoczął się od układania przyniesionych pluszaków

w „Krainie Pluszowego Misia”.

Przedszkolaki zostały zaproszone do wspólnej zabawy w misiowej krainie. Poznały historię święta, wspólnie recytowały wiersze o misiach, bawiły się przy piosenkach: „Dwa malutkie misie”, ‘Jadą, jadą misie”. Dla dzieci w tym dniu w przedszkolu przygotowano wiele atrakcji: zabawy ruchowe i plastyczne, konkursy, quizy, zgadywanki, , śpiewanie piosenek, misiowe tańce, degustacja miodku.

Ten dzień w przedszkolu pełen był uśmiechu oraz wspólnej zabawy, jednak najwięcej radości sprawił dzieciom sam fakt zaprezentowania swojego misia kolegom i możliwość zabawy z pluszakiem.