PLAN DNIA NA ROK SZKOLNY 2022/2023
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W GODZ. 8.00 – 13.00
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny, zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela- wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.
– SCHODZENIE SIĘ DZIECI,
– ZABAWY WŁASNE
– GIMNASTYKA PORANNA,
– METODA DOBREGO STARTU,
– DZIECIĘCA MATEMATYKA
– PRZYGOTOWANIA DO ŚNIADANIA
– ŚNIADANIE / MYCIE ZĘBÓW
– GIMNASTYKA PALUSZKOWA,
– TABLICZKA MNOŻENIA
– ZAJĘCIA EDUKACYJNE PP, ANGIELSKI
– WYJŚCIE NA PLAC ZABAW/ GIMNASTYKA/ ANGIELSKI/PROJEKTY
(według tygodniowego rozkładu zajęć)
– PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
– OBIAD (DRUGIE DANIE)
– CZYTANIE / LEŻAKOWANIE
– ZAJĘCIA DO DYSPOZYCJI NAUCZYCIELA / WYJŚCIE NA PLAC ZABAW / ZABAWY WŁASNE
– OBIAD (ZUPA)
– ZAJĘCIA DODATKOWE (TUS, INTEGRACJA SENSORYCZNA, LOGOPEDIA, GIMNASTYKA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA, ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE – WEDŁUG TYGODNIOWEGO ROZKŁADU ZAJĘĆ)
– PODWIECZOREK
– CZYNNOŚCI PORZĄDKOWE
– ZABAWY WŁASNE / WYJŚCIE NA PLAC ZABAW
Rozkład dnia w przedszkolu według nowej podstawy programowej
W nowej podstawie wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
– Co najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela).
– Co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe).
– Jedną piątą czasu można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne.
– Pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np. : czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne).
– Organizacja czasu zajęć rozliczana jest tygodniowo. Proporcje organizowania czasu zajęć mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka.
– Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo ‐ dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.
Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: dowolne zabawy dzieci oraz zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo‐ dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.